- HOME
- FAQ notice
Qxpress Notice
No. | Title | Date | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | End of smartship1.0 announcement - Sales Site API Setting & Declaration Management Dear Valued Client,
Dear seller using SmartShip 1.0, We would like to inform you that the following two pages are not available for Smartship1.0.
Please understand that an issue with order processing due to a rule not being applied to the pages in Smartship1.0, which forced us to close the pages.
Closed Pages - Declaration Management https://smartship.qxpress.net/SmartShipping/MngDeliveryItems - Sales Site API Setting https://smartship.qxpress.net/ExternalSiteOrder/SiteAuth
Closed Date - Wednesday, March 20, 2024
The above functions will be provided only in Smartship 2.0, so if you need to use it, please switch to Smartship 2.0.
Related Guide New Smartship Declaration Management(Clearance Items Management)
Regards, Qxpress | 2024-03-11 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | New Page Released - Return Delivery & Clearance Item Management Dear Valued Client,
We would like to inform you that there will be another system update as effective of 21 FEB (WED).
1. Return Delivery Request is available. - Currently, return delivery only for Korea & India Domestic order is available, but soon Japan/Singapore return delivery will be opened. - For Korea, CJ Korea Express or Delibox is the desginated courier for Return Delivery. - Here are the details: Instruction
2. Clearance Item Management - For the items on international delivery, you will be requested to submit the basic information of the product. - The new Clearance Item Management menu will replace existing Item Management moving forward. - Here are the details : Instruction
Should you feel free to contact to Qxpress at anytime, for suggestions/inquires.
Regards, Qxpress | 2024-02-16 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | New Page Released - Channel API Setting & Restocking Dear Valued Clients,
We're present to inform you that new pages will be released on this Feb 14 (Wed).
1. Channel API Setting
What are the changes? - You may see the API status more clearly. - For some Channels required Authorization, Authorization process will be proceeded before registration so that your Key is working well. - There will be duplicated check going on so that 1 API Key to be connected to only 1 Smartship account.
2. ReStocking
What are the changes? - The dashboard is improved to check the restocking status and the detail grid is providing the detail of SKUs to be processed.
For any suggestions/requests, please contact to your contact point at Qxpress.
Regards, Qxpress
| 2024-02-06 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Important Notice : Changes of Qxpress Storage Fee (Effective from March 1st, 2024) Dear valued Qxpress fulfilment clients,
Qxpress Singapore has minimally adjusted their storage fee structure to all our fulfilment clients with effect from 1st March 2024.
The only difference from the current storage fee is that S$15 for ~ 30 days segment has increased to S$30 instead.
The reason for an increasment in storage fee is due to escalating costs from rental, consumables and manpower.
We seek your kind understanding on the reasons why we had to make such notices.
Your support is valuable and our team will continue to serve with pride in this partnership.
Thank you.
| 2024-02-02 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | [JP]2023年1月16日~ 保留貨物の保管期限の制限について(スマート配送・海外配送代行) 販売店各位
平素より各別のご愛顧を頂き誠にありがとうございます。 Qxpress JPでございます。
このたびスマート配送(海外配送代行サービス)のご利用においてQxpress物流センターへお送りくださるお荷物につきまして、2023年1月16日(月)よりエラーにより滞留した保留貨物の保管期限を下記のように定めさせていただく事となりました。
1. 保留貨物の保管期限は、Qxpress物流センター到着から原則 14日間(2週間)とさせていただきます。
2. 出荷もしくはフルフィルメントで入庫が期限までなされないお荷物、あるいは連絡を頂けず保管期限を超過したお荷物は廃棄処分とさせていただきます。 ※なお係る代金などの負担は弊社ではできかねますので予めご了承くださいませ。
3. 本件の施行は2023年1月16日(月)~と致します。
4. 施行日時点で既に保留されている貨物に対しては、上記同日を起算日としてご対応させていただきます。
5. 破棄の場合、別途破棄費用をいただいております。料金については破棄される際cbtdelivery@qxpress.jpまでお問い合わせくださいませ。
なお、エラーにより入出庫ができない原因や保留貨物として滞留する要因は主だって以下のようなものがございます。
・出荷に係る費用分のQxmoneyもしくはQマネーの残高不足 ・バーコードラベルが適切に貨物へ貼付されていない ・バーコードラベルの番号に照応する注文件が存在しない/キャンセル・削除されている ・参照番号(Ref No.)が該当注文件に登録されていない ・貨物外装に注文件あるいは販売店様の確認できる情報が記載されていない
スマート配送(海外配送代行サービス)を適切にご活用いただくため、 以下のリンクでご覧いただける資料なども参照のうえご利用いただけましたら幸いでございます。
▼Qxスマート配送ガイド(20221103)
▼Smartship FAQ Notice(よくある質問と回答) https://www.qxpress.net/Customer/Faq
▼越境ECのことがよくわかる無料オンラインセミナー(2022年10月13日) 「輸出国の分布、各国の輸出制限、越境ECの注意点、SmartShip利用上のQ&A」などをわかりやすくご説明したセミナーの動画がご視聴頂けます。 https://www.youtube.com/watch?v=fsASYz0PQac&t=490s
▼フルフィルメントサービスガイド(20221103)
本件についてご不明点がございましたら、お気軽に営業担当もしくは以下の窓口までお問合せ下さいませ。
【お問合せ先】 Qxpress CBT部署 cbtdelivery@qxpress.jp
今後とも弊社配送サービスをご活用いただけますよう何卒お願い申し上げます。 Qxpress JP CBT Sales/CBT CS cbtdelivery@qxpress.jp | 2024-01-24 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | [JP]JP発KR向け貨物のルート自動化についてのお知らせ / JP발 KR향 화물의 라우트 자동화에 대한 안내
平素よりQXPRESSサービスをご利用いただきありがとうございます。 Qxpress JAPANです。
当社では日本発韓国向け配送におきまして、より迅速な配送サービスを提供するため、 ルート自動化サービスを開始いたします。
動物·植物検疫が発生して結果不合格になり廃棄される事例を防止するため、検疫可能性のある商品に対し、 通知や適切なルートでの発送変更について事前案内を行っておりました。
結果、出荷が見送られるケースや、配送が予想より遅れるなど、案内メールの確認や返信が遅れ、 長期間保管される貨物が発生しております。
当社としましては、より迅速かつ快適な配送サービスのため、 動物·植物検疫の事前案内を行わず、極力適切なルートでの発送を実施いたします。
弊社から確認できる輸入不可商品については、今まで通り事前案内を行う予定ですが、 動物/植物検疫に関しては事前案内を行いませんので予めご了承くださいませ。
検疫は動植物の成分が含まれ得る場合発生しますので、食品や木材など動植物に関連する商品を発送される場合には 検疫を行う可能性があります。
検疫の有無や合格可否については、当社の管轄ではなく、韓国税関検疫所の管轄となっておりますので、 明確なお答えができかねますこと、ご理解をお願いいたします。 検疫が発生した場合、その内容によって(検疫後の合格/不合格時の廃棄など)フォワダーや通関会社を通じ、 荷受人様へ案内されますので、ご参考の程お願いいします。
尚、検疫費用につきましては検疫が発生した場合は自動的に代納処理となり月末〆月初にまとめて請求を支えていただきます。 ※ 検疫合格・不合格に関わらず、検疫対象と判断された場合、費用が発生しますので予めご了承をお願いいたします。 また一部商品が不合格になった場合、分離作業に伴う再梱包費用は自動代納となり、月末〆翌月ご請求させていただきます。
🔹 UPDATE 🔹
- 運送手段の変更について 一度アップロードした注文件の運送手段は途中修正変更をした場合、反映されないためご注意ください。 SMARTSHIP上の画面で編集されたとしてもシステム上は反映されません。 運送手段を変更されたい場合はお手数ですが、新たに注文件の登録をお願いいたします。
よろしくお願いいたします。
Qxpress JAPAN
안녕하십니까, Qxpress JAPAN 입니다. 언제나 QXPRESS 서비스를 이용해주셔서 감사합니다.
당사에서는 보다 빠른 배송서비스를 제공하기 위해 라우트 자동화 서비스를 시작하고자 합니다.
동물/식물 검역이 발생하여 결과 불합격되어 폐기되는 경우를 방지하고자 검역의 가능성에 대한알림 및 적절한 라우트를 설정함과 동시에 판매처에서 당황스럽지 않게 사전 안내를 진행하고 있었습니다.
결과 출하가 보류되어 배송이 예상보다 늦어지는 경우나 안내메일의 확인 및 회신이 지연되어 장기간 보관되는 화물이 발생하고 있습니다.
당사로서는 보다 빠르고 쾌적한 배송서비스를 위하여 동물/식물 검역의 사전안내를 진행하지 않고 최대한 적절한 라우트로의 발송을 진행하고자 합니다.
당사에서 확인이 가능한 수입이 불가한 상품에 대해서는 지금까지와 같이 사전안내를 진행할 예정입니다만 이 또한 당사 관할이 아니오니 양해 부탁드리며, 동식물 검역에 관련하여서는 사전안내를 진행하지 아니하오니 참고 부탁드립니다.
검역은 동/식물 관련하여 발생하오니 식품이나 목재 등 동/식물과 관련되어 있는 상품을 발송하실 경우에는 발생할 수 있는 가능성이 있다고 판단해주시기 바랍니다.
검역에 대해서는 당사의 관할이 아닌 한국세관 검역소의 관할이라 명확한 대답을 드리지 못하는 점 다시 한번 양해를 부탁드립니다. 검역이 발생 시 그 내용에 따라(검역 후 합격/ 불합격 시 폐기 등) 포워더 측이나 통관회사, 수하인에게로 안내되오니 업무에 참고 부탁드립니다.
또한 검역비용이 발생한 경우 자동적으로 대납 처리가 되며 월말에 반영하여 익월 중으로 청구드릴 예정이오니 참고 부탁드립니다. ※ 검역 합격/불합격 여부와 관계없이 검역 대상이 판단될 경우 검역비용이 청구됩니다. 또한 분할 폐기가 발생할 경우 보수비용이 발생됩니다. .
감사합니다. Qxpress JAPAN | 2024-01-23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | [Action Required] ** Shopee API Setting Update Required ** Dear Valued Client,
We have seen that order data is not coming through properly due to API whitelist setting. Please update your API setting at Shopee so that Smartship/Qxpress can proceed your order.
Path: open.shopee.com
How to update Console > App list > Click your own App and Edit IP whitelist setting
IP List to provide 211.115.121.4 211.115.121.6 211.115.102.134 20.214.92.38
Reference : Announcement - Shopee Open Platform
Thank you.
Best Regards, Qxpress | 2024-01-04 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Changes of Smartship Dashboard (from 20th, Dec) Attention SmartShip users,
On December 20, the dashboard function at the top of the Smartship main screen will be changed.
The new dashboard allows you to see the status of orders linked to multiple shopping sites and APIs at a glance,
It provides clearer and more detailed information about the status of orders by order status and the status of suspended/error orders.
1. Order status shows the status of orders that need to be processed by you.
2. you can view the status of canceled/returned/exchange claims. Smart Ship 2.0 also provides the ability to process claims from some partner sites.
3. Show orders with errors or delays in shipping preparation and processing by reason on the dashboard.
4. Displays the order status of sales channel accounts connected to the API.
In addition, the order status by sales channel feature automatically recommends available merchant accounts on partner sites such as Qoo10 based on your Smartship account information, and you can connect seller account and API by a brife process.
This feature will be applied to the Smartship service starting December 20th.
Thank you. | 2023-12-19 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Upcoming 12.12 Campaign Notice Dear Smartship Users, As we move into the 12.12 e-commerce campaign, please note that there might be cases of delayed pickups and deliveries. For deliveries, we do expect delays of up to 3 to 5 working days. We seek your kind understanding as we work together for a successful campaign. Thank you. | 2023-12-08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Important Notice : Revision in SG Fulfilment Services Rates with effect from 1st Jan 2024 Dear Smartship Users,
We wish to inform you that there will be a revision in our standard rates effective from 1st January, 2024.
This adjustment is essential to maintain the high quality of our products/services and align with the upcoming GST increment scheduled for the following year.
Pelase refer to below table for your easy reference.
| 2023-11-30 |